Poďme veci na koreň. Ak pán Danko presadí svoj návrh výstavba a údržba dialnic zrazu nezačne byť zadarmo. Akurát, že sa na to poskladajú všetci ktorí platia štátu dane. Takže vlastne budú platiť za dialnice aj tí čo po nich reálne nejazdia.
Preto môj názor je, že platiť treba ale tie peniaze čo sa vyzbierajú sa musia využiť čo najefektívnejšie – tu vidím cestu. Pretože ak napr. na mýte sa za 10 rokov vybralo 1,5 miliardy eur to sú už veľmi slušné peniaze. Len problém je v tom, že súkromný správca by si mal brať nie 50% z vybranej sumy, ale podľa mňa najviac 10%, keď je už systém vybudovaný alebo ešte menej. Máme tu v republike niekoho kto by vedel vyčísliť reálne náklady na prevádzku mýtneho systému. Naozaj na to treba ťažké milióny?
Keď už chcete riešiť dialničné známky pán Danko tak čo urobiť ich dostupnejšie a spravodlivejšie? Pýtam sa prečo stojí 10 dňová známka 10 euro? Veď ak by som si kupoval celý rok takéto desaťdňové známky vyšlo by ma to ročne cca 365:10 dní=36,5 známok x 10 euro za jednu = 365 euro. To je by som povedal dosť nehorázna suma. Nemohla by napr. existovať mesačná známka za nejakých 5-6 euro? To by skôr zodpovedalo realite a takto by sa dialničné známky stali veľmi dostupné obyvateľstvu. Teraz stojí 30 dňová známka 14 euro x 12 mesiacov = 168 euro to je pekné zderstvo. Stačí pán Danko ak by ste napravili tento nepomer a ľuďom by sa ľahšie žilo.
Príjem z dialničných známok do 3,5 t je cca 70 miliónov ročne, to tiež nie je málo. Za 10 rokov to je 700 miliónov euro + príjem z mýta a už máme celkom slušné sumy od tých čo reálne tie dialnice používajú a derú ich. Takto by sa mala financovať údržba dialnic a ich postupná výstavba. Sú to pekné peniaze len ich treba poriadne využiť a neplytvať. Hlavné rezervy vidím skutočne pri mýte čo platia kamionisti, ja sa im vôbec nečudujem, že sú nahnevaní. Veď keď ukradnete pár šúľkov kukurice idete do basy. A tu sa jedná o stá milióny eur, ktoré niekto musel vydrieť a zaplatil tomuto skorumpovanému štátu. A čo je katastrofa polovica ide súkromnej spoločnosti za prevádzku mýtneho systému. Naozaj múdre hlavy by to mali prerátať koľko reálne stojí prevádzka nášho mýtneho systému. Myslím si, že tam nám unikajú obrovské peniaze.
Súhlasím, technicky by to šlo, a nebolo by ...
To je asi tým, že neboli skoro žiadne diaľnice.... ...
Diaľničné známky boli pôvodne papierové, ...
Neverím že také náklady sú na vydanie dialničnej... ...
Nezrusia sa ! ...
Celá debata | RSS tejto debaty