Založ si blog

Zhromažďujte si poklady v nebi.

Matúš 6:19

Nezhromažďujte si poklady na zemi, kde ich mole a hrdza ničia a kde sa zlodeji dobýjajú a kradnú. V nebi si zhromažďujte poklady, tam ich neničia ani mole ani hrdza a tam sa zlodeji nedobýjajú a nekradnú. Lebo kde je tvoj poklad, tam bude aj tvoje srdce.“

Zamyslime sa nad týmto Ježišovým výrokom. Sú to síce len 3 vety, ale má to viacero rovín. Napadajú ma také základné body:

– podľa tohto existuje nebo a my si tam môžeme niečo zhromažďovať

– ako si vôbec môžeme taký poklad v nebi hromaždiť?

– poklady zeme sú zrejme pominuteľné, ale tie v nebi zrejme večné alebo sú chránené

– ak môžeme mať poklad v nebi, zrejme aj my môžeme ísť za tým pokladom

– v nebi sa podľa tohto nekradne

Najviac mi vŕta v hlave akým spôsobom si vôbec ten poklad v nebi môžeme hromadiť? Prvé ma napadá robiť dobré skutky, z čoho automaticky vyplynie spätná dobrá karma – odmena. Potom si ešte môžeme v sebe pestovať čistotu a rôzne ušľachtilé cnosti. Tieto ušľachtilé cnosti a čistota je niečo, čo si podľa mňa zoberieme so sebou na druhý breh, všetok hmotný majetok tu ostane. To by som aj vnímal ako ten poklad, len mi príde, že toto máme v sebe a berieme si to zo sebou, zatiaľ čo Ježiš hovoril o hromadení pokladu v nebi.

Tak či tak od Mojžiša, cez prorokov po Ježiša všetci od nás vyžadovali mravnú čistotu, čestnosť, spravodlivosť, život v pravde, solidaritu a láskavosť. Takže zrejme keď takto v prevažnej časti budeme žiť, budeme si zrejme zhromažďovať aj ten poklad v nebi. Zaujímavé na celom je, že Ježiš hovorí o akejsi nepominuteľnosti tohto pokladu. Na inom mieste Ježiš hovorí o večnom živote. On o tom všetkom hovorí ako o reálnych veciach a miestach, ktoré existujú, hoci mnohým ľuďom to hlava neberie.

Ježiš ešte povedal aj: „Čo sejete, to zožnete!“. Takže to vyzerá že nič čo vykonáme sa vo stvorení nestratí, či je to už dobré alebo zlé. A ak aj nevieme celý proces ako taký poklad v nebi môže vzniknúť, už len to, že nám to Ježiš odporúča svedčí o tom, že sa to dá. A zrejme konaním dobrých skutkov, spravodlivým žitím si tento poklad v nebi hromadíme.

Naše vnútorné svety tvoria svet vonkajší.

28.04.2024

Či nie je tento náš pozemský svet len veľkou mozaikou, ktorú tvoria všetci ľudia tejto zeme. Presne podľa toho akí sme my ľudia vyzerá aj tento svet, jeho jednotlivé časti a regióny, mestá, obce, domácnosti atď. Keď to niekto pozoruje tak vidí obrazy niekde škaredšie, niekde krajšie, inde krvavé atď. Celé čo v tomto chýba, je uvedomenie si, že my sami tvoríme svet v [...]

Svoje minulé životy stretávame okolo seba.

24.04.2024

Keď sledujem svoje okolie, pripadá mi to akoby som cestoval v čase. Vidím ľudí a ich vlastnosti. Niektoré ma potešia, iné rozčúlia. Ale keď pozriem do svojho vnútra, vnímam akoby som s tým mal niečo spoločné, hoci sa mi to častokrát nepáči. Pripadá mi to akoby sa hlavne tí bližší ľudia z môjho okolia niekedy v minulých životoch mnou inšpirovali a napodobňovali ma, [...]

Prostitútky a omamné látky.

23.04.2024

Všimnite si, že keď je téma o týchto ženách, ktoré predávajú svoje telá veľmi často sú prítomné aj omamné látky rôzneho druhu. Prečo je to tak? Dôvod je podľa mňa úplne jednoduchý, myslím si, že rôznymi omamnými látkami chcú prehlušiť svoj vnútorný hlas, ktorý im hovorí, že to čo robia je nesprávne. Tieto omamné látky majú prehlušiť to, že sa vyspia s [...]

Annalena Baerbocková

Baerbocková vyzýva na rozšírenie EÚ o krajiny západného Balkánu. Ide o šedú zónu využívanú Ruskom, tvrdí

29.04.2024 08:45

Medzi krajiny západného Balkánu sa radí Čierna Hora, Bosna a Hercegovina, Albánsko, Srbsko, Severné Macedónsko a Kosovo.

Kolumbíjska univerzita

Biely dom vyzval na pokojné protesty na amerických univerzitách

29.04.2024 08:25

Vlna demonštrácií sa začala na Kolumbijskej univerzite v New Yorku, rýchlo sa však rozšírila po celej krajine.

stíhačka F-16

ONLINE: Bývalí piloti: Ukrajina bude pre lietadlá F-16 najnebezpečnejším bojiskom

29.04.2024 06:25

Obloha nad Ukrajinou bude najnebezpečnejším miestom, kde lietadlá F-16 vo svojej histórii operovali, uviedli bývalí americkí piloti pre Business Insider.

rafah, stanový tábor, pásmo gazy

Palestínčania hlásia mŕtvych po izraelských úderoch v Rafahu a na severe Gazy

29.04.2024 06:11, aktualizované: 06:50

Izraelské útoky na domy v Rafahu a v Pásme Gazy zabili viacerých Palestínčanov a mnohých zranili, uvádzajú miestne zdroje.

zoran44

o živote, o viere, príčinách a následkoch ...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 568
Celková čítanosť: 1378669x
Priemerná čítanosť článkov: 2427x

Autor blogu

Kategórie