Založ si blog

Rešpektujme sa navzájom.

Predstavte si, že vám veľmi chutia šišky s jahodovým džemom, ale niekto vás presviedča, že lepšia je vianočka s maslom a silou mocou vás bude nahovárať, aby ste radšej jedli tú vianočku. Poviete si veď to je absurdné.

Ale presne také niečo sa deje dennodenne pri rôznych názorových nezhodách. Najvypuklejšie je to hádam v debatách o politike. Pri týchto debatách aj tu v diskusiách si ľudia dokážu neskutočne nadávať a slovne si ubližovať. Lenže tieto hádky a urážky sa mi zdajú úplne zbytočné, pretože väčšinou aj tak každý zostáva na svojom stanovisku. Je to ako s tými šiškami s jahodovým džemom, keď ich máte radi jednoducho si ich dáte. Takisto keď vám je nejaký politik sympatický dáte mu svoj hlas bez ohľadu na milión argumentov a urážok od ľudí, ktorí sú proti nemu.

Podobne to vnímam aj v duchovných veciach. Každý sa jednoducho prikláňa k takému duchovnému smeru, ktorý mu je bližší. Môžeme si povedať svoje výhrady a argumenty, ale nemali by sme sa nenávidieť kvôli tomu, že niekto sa rozhodol pre iný typ viery. Jednoducho keď ja chcem, aby moje okolie rešpektovalo moju voľbu moju cestu, mal by som aj ja rešpektovať voľbu iných ľudí.

Nad týmto by sme sa mali ako spoločnosť fakt zamyslieť. Je to podľa mňa len zbytočné plytvanie energiou. Nikomu nepadne dobre keď mu začnú nadávať len preto, že sa riadi hlasom svojho srdca a žije tak ako to cíti. Alebo chceme byť spoločnosť pokrytcov, že budeme klamať o tom čo sa nám páči len kvôli tomu, aby nám naše okolie neubližovalo? To sa mi zdá absurdné, veď posúďte sami. Doprajme svojim blížnym, to čo požadujeme pre seba.

Naše vnútorné svety tvoria svet vonkajší.

28.04.2024

Či nie je tento náš pozemský svet len veľkou mozaikou, ktorú tvoria všetci ľudia tejto zeme. Presne podľa toho akí sme my ľudia vyzerá aj tento svet, jeho jednotlivé časti a regióny, mestá, obce, domácnosti atď. Keď to niekto pozoruje tak vidí obrazy niekde škaredšie, niekde krajšie, inde krvavé atď. Celé čo v tomto chýba, je uvedomenie si, že my sami tvoríme svet v [...]

Svoje minulé životy stretávame okolo seba.

24.04.2024

Keď sledujem svoje okolie, pripadá mi to akoby som cestoval v čase. Vidím ľudí a ich vlastnosti. Niektoré ma potešia, iné rozčúlia. Ale keď pozriem do svojho vnútra, vnímam akoby som s tým mal niečo spoločné, hoci sa mi to častokrát nepáči. Pripadá mi to akoby sa hlavne tí bližší ľudia z môjho okolia niekedy v minulých životoch mnou inšpirovali a napodobňovali ma, [...]

Prostitútky a omamné látky.

23.04.2024

Všimnite si, že keď je téma o týchto ženách, ktoré predávajú svoje telá veľmi často sú prítomné aj omamné látky rôzneho druhu. Prečo je to tak? Dôvod je podľa mňa úplne jednoduchý, myslím si, že rôznymi omamnými látkami chcú prehlušiť svoj vnútorný hlas, ktorý im hovorí, že to čo robia je nesprávne. Tieto omamné látky majú prehlušiť to, že sa vyspia s [...]

Kolumbíjska univerzita

Nepokoje na amerických univerzitách: Polícia zatkla už vyše 2000 protiizraelských aktivistov

03.05.2024 13:35

Vlnu študentského aktivizmu začal incident, keď vedenie Kolumbijskej univerzity v New Yorku poslalo políciu na študentov, ktorí sa utáborili uprostred jej kampusu.

Zuzana Čaputová

Čaputová: K demokracii nepatrí snaha o politické ovládnutie médií

03.05.2024 13:27

"Tam, kde je ohrozená sloboda tlače, je ohrozená aj demokracia," uviedla prezidentka.

EÚ / Eurovoľby /

Koľko zarábajú europoslanci? Pôsobenie v EP im prináša tisíce eur aj po odchode do penzie. Aké sú ich právomoci?

03.05.2024 11:49

Europoslanci zastupujú v Bruseli asi 450 miliónov občanov EÚ.

Izrael Gaza vojaci

Bola potvrdená ďalšia vražda rukojemníka v Gaze. Turecko obnoví obchod s Izraelom až v prípade mieru

03.05.2024 11:20

Turecko vo štvrtok zastavilo všetok vývoz a dovoz do a z Izraela s odvolaním sa na "zhoršujúcu sa humanitárnu tragédiu" na palestínskych územiach.

zoran44

o živote, o viere, príčinách a následkoch ...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 568
Celková čítanosť: 1381466x
Priemerná čítanosť článkov: 2432x

Autor blogu

Kategórie