Založ si blog

Kedysi som sa hneval na svet, teraz sa hnevám na seba aký som bol hlúpy.

V minulosti vo mne dosť často rezonovalo rozhorčenie nad mnohými vecami, ktoré sa mi zdali nespravodlivé. Podľa mňa určite nie som jediný čo mal také cítenie. Lenže podstatné je z akej podstaty vychádzame. Ak sa pozriem na okolnosti len jedného života, niekedy sa môže zdať, že niekomu sa ubližuje a podobne. Keď však zoberieme do úvahy, že môže existovať karma a minulé životy všetko začína vyzerať inak.

Z pohľadu karmy a minulých životov zrazu aj to najväčšie utrpenie môže byť spravodlivý trest alebo keď sa niekomu ublíži neprávom, je isté že dotyčného páchateľa stihne karma (kár ma – karhaj ma?). Takisto keď sa pýtame prečo sa niekto narodí do materiálne bohatých pomerov, že aká je v tom spravodlivosť? Zrazu z pohľadu minulých životov to začína dávať zmysel, že ten človek sa tam nenarodil náhodou, ale si to zaslúžil svojou húževnatou minulou prácou.

Predstavte si, žeby sme my ľudia proti sebe nebojovali, ale všetku energiu venovali na tvorenie, veď by sme tu mali rajské podmienky. Ľudia by si vzájomne pomáhali. Takých aktivít ako niekoho okradnúť alebo niekomu ublížiť to by sa ľudia doslova báli robiť. Predstavte si koľko peňazí by sa ušetrilo na sudcoch, policajtoch, advokátoch, prokurátoroch, budovách, väzniciach a podobne. Veď na to sa ročne vynakladajú určite slušné sumičky skúste si to prerátať.

Teraz to vnímam tak, že som bol hlúpy, keď som sa hneval na svet a jeho nespravodlivosť. Pretože vyzerá to tak, že tu existuje absolútna spravodlivosť – len my neustále poháňame to koleso ubližovania, utrpenia – paradoxne v snahe bojovať za spravodlivosť. V skutočnosti však keby sme nebojovali a stali sa lepšími ľuďmi, nutným dôsledkom by bolo, žeby sa nám lepšie žilo. Keď totiž ľudia berú spravodlivosť do svojich rúk, nepoznajú dlhé reťaze minulého konania a ak chcú sami trestať, dostávajú sa pod nutný dôsledok karmického zákona.

Priznať si chybu je podľa mňa cnosť. Prijať trest je tiež podľa mňa cnosť. Vyzerá to tak, že najväčší boj, ktorý musíme vybojovať je boj v našom vnútri. Temnu podľa mňa záleží na tom, aby nás rozoštvávalo a aby sme si neustále ubližovali. Ak sa na to pozrieme už aj z materialistického hľadiska – tak je to očividne nesprávna cesta a nie to ak na to pozrieme s pripustením existencie karmy – absolútnej Božej spravodlivosti. 

Svoje minulé životy stretávame okolo seba.

24.04.2024

Keď sledujem svoje okolie, pripadá mi to akoby som cestoval v čase. Vidím ľudí a ich vlastnosti. Niektoré ma potešia, iné rozčúlia. Ale keď pozriem do svojho vnútra, vnímam akoby som s tým mal niečo spoločné, hoci sa mi to častokrát nepáči. Pripadá mi to akoby sa hlavne tí bližší ľudia z môjho okolia niekedy v minulých životoch mnou inšpirovali a napodobňovali ma, [...]

Prostitútky a omamné látky.

23.04.2024

Všimnite si, že keď je téma o týchto ženách, ktoré predávajú svoje telá veľmi často sú prítomné aj omamné látky rôzneho druhu. Prečo je to tak? Dôvod je podľa mňa úplne jednoduchý, myslím si, že rôznymi omamnými látkami chcú prehlušiť svoj vnútorný hlas, ktorý im hovorí, že to čo robia je nesprávne. Tieto omamné látky majú prehlušiť to, že sa vyspia s [...]

Klamanie.

21.04.2024

Ako vnímajú klamanie ľudia? Podľa mňa je mnoho ľudí, ktorí si myslia, že klamaním niečo získajú. Každému je jasné, že klamanie je podvádzanie, ale mnohí ľudia si myslia, že keď budú dostatočne šikovní, tak sa vyhnú nejakým následkom. A prečo sa vlastne klame? No buď je cieľ vyhnúť sa trestu alebo je to cieľ získať pre seba nejaké výhody. Ako vníma klamanie [...]

Alexej Navaľnyj

WSJ: Putin zrejme nenariadil zabiť Navaľného, konštatovali americké tajné služby

27.04.2024 12:42

Americké tajné služby podľa nemenovaných predstaviteľov dospeli k záveru, že Putin pravdepodobne nenariadil, aby Navaľného vo februári zabili.

Demmin

Keď matky topili svoje deti. Hromadné samovraždy v nacistickom Nemecku

27.04.2024 12:00

Nacistická propaganda a strach z Červenej armády v apríli 1945 spôsobili, že v mestečku Demmin spáchalo samovraždu najmenej 900 ľudí.

vezuv

V okolí sopky Vezuv zaznamenali silnejšie zemetrasenie

27.04.2024 11:51

Oblasť okolo sopky Vesuv neďaleko juhotalianskej Neapola dnes ráno zasiahlo zemetrasenie o sile 3,9 stupňa.

Dvoch neplnoletých zasiahol prúd, vyliezli na odstavený vlak

27.04.2024 11:29

Dve neplnoleté osoby zasiahol na železničnej stanici v Malackách elektrický prúd. Stalo sa tak po tom, čo vyliezli na odstavený vlak.

zoran44

o živote, o viere, príčinách a následkoch ...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 567
Celková čítanosť: 1377364x
Priemerná čítanosť článkov: 2429x

Autor blogu

Kategórie