Založ si blog

Ježišov príchod = narodenie = inkarnácia

Starovekí proroci predpovedali príchod Syna Božieho – Mesiáša. Respektíve Boh to aj ústami prorokov prisľúbil Izraelu.

 

Zaujalo ma však to ako sa v starom zákone hovorí o príchode. Že sa tým jednoznačne myslí narodenie – čiže inkarnovanie niekoho napr. Ježiša. Je o tom písané ako o niečom prirodzenom. Tu narážam na rozpor oproti cirkevným výkladom, ktoré zavrhujú tieto inkarnačné teórie a vysvetľujú zrod človeka kadejako krkolomne.

 

Lenže tu máme jasný príklad v písmach. Že Ježišov príchod bol predpovedaný, on aj prišiel a potom odišiel – po pozemskej smrti.

 

Teraz niekto bude namietať, že predsa to bol Syn Boží. Ale aj Syn Boží musí podľa mňa podliehať tým istým zákonitostiam ako my. Veď načo by sa aj niečo menilo v dokonalom Božom stvorení. Jednoducho sa Ježiš narodil, tak ako sa rodia aj iné deti. Postupne vyrástol a dospel a keď bol pripravený, spadla páska z očí a začal pôsobiť už živo v spojení so svojím Otcom.

 

Že sa inkarnácia a život po smrti týka nás všetkých dokazujú tieto Ježišove slová: „neviete odkiaľ prichádzate a kam idete“. To znamená potvrdenie inkarnačnej teórie. Že naše duše už existovali pred pozemským zrodením a takisto existujú po pozemskej smrti. To však znamená aj potvrdenie toho, že sme nevedomí. Jednoducho, že toto sme doteraz nevnímali a tvrdošijne sa tomu mnohí bránia. Ale len fakt že niečo nevnímame alebo tomu neveríme ešte neznamená, že to aj reálne neexistuje.

 

Toto je podľa mňa oveľa logickejšie a pravdepodobnejšie ako kadejaké závery koncilov. Lebo cirkev samotná okolo toho veľa zmätku narobila, čo je veľká škoda. Vždy by sme sa radšej mali držať Živého slova a to skúmať.

 

To len zamyslenie pre tých ktorých by táto téma zaujímala.

 

Svoje minulé životy stretávame okolo seba.

24.04.2024

Keď sledujem svoje okolie, pripadá mi to akoby som cestoval v čase. Vidím ľudí a ich vlastnosti. Niektoré ma potešia, iné rozčúlia. Ale keď pozriem do svojho vnútra, vnímam akoby som s tým mal niečo spoločné, hoci sa mi to častokrát nepáči. Pripadá mi to akoby sa hlavne tí bližší ľudia z môjho okolia niekedy v minulých životoch mnou inšpirovali a napodobňovali ma, [...]

Prostitútky a omamné látky.

23.04.2024

Všimnite si, že keď je téma o týchto ženách, ktoré predávajú svoje telá veľmi často sú prítomné aj omamné látky rôzneho druhu. Prečo je to tak? Dôvod je podľa mňa úplne jednoduchý, myslím si, že rôznymi omamnými látkami chcú prehlušiť svoj vnútorný hlas, ktorý im hovorí, že to čo robia je nesprávne. Tieto omamné látky majú prehlušiť to, že sa vyspia s [...]

Klamanie.

21.04.2024

Ako vnímajú klamanie ľudia? Podľa mňa je mnoho ľudí, ktorí si myslia, že klamaním niečo získajú. Každému je jasné, že klamanie je podvádzanie, ale mnohí ľudia si myslia, že keď budú dostatočne šikovní, tak sa vyhnú nejakým následkom. A prečo sa vlastne klame? No buď je cieľ vyhnúť sa trestu alebo je to cieľ získať pre seba nejaké výhody. Ako vníma klamanie [...]

Alexander Lukašenko

Rusi takmer nepostupujú, na fronte je pat, je čas na mierové rokovania, vyhlásil Lukašenko

25.04.2024 12:10

Paradoxom Moskvy je, že na mierovú konferenciu odmieta prísť, rokovanie bez jej účasti však označuje za nezmyselné.

Spain Election

Čisté ruky zašpinili dobré meno španielskeho premiéra. Zavinila to jeho žena. Odstúpi z čela vlády?

25.04.2024 12:00

Má pre mňa cenu zostať na čele vlády napriek tomu, že ma krajná pravica a pravica obhadzujú bahnom? Španielsky líder na svoju otázku čoskoro odpovie.

Michal Šimečka, Ide o pravdu

Šimečka v Ide o pravdu: Eurovoľby budú dôležitý signál dovnútra i navonok. Chceme zapustiť korene aj v samospráve

25.04.2024 12:00

Aj v prípade eurovolieb platí, že "nemôžu mať všetko", nebolo by dobré, aby koalícia mala najsilnejší hlas aj v europarlamente, hovorí Michal Šimečka.

Polícia / Policajná páska / Policajné auto /

Hádka dvoch mužov v obci Dlhá nad Váhom sa skončila vraždou

25.04.2024 11:28

Motív a všetky okolnosti prípadu sú predmetom ďalšieho vyšetrovania.

zoran44

o živote, o viere, príčinách a následkoch ...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 567
Celková čítanosť: 1375934x
Priemerná čítanosť článkov: 2427x

Autor blogu

Kategórie