Založ si blog

Môže si Boh dovoliť zmeniť náboženskú dogmu?

Dogmy vnímam ako ustálené výklady písma svätého predošlými generáciami biskupov, arcibiskupov a pápežov. Dnešní duchovní z toho čerpajú a tieto výklady berú ako absolútne pravdivé a nemenné. Žiadny človek sa nemôže opovážiť spochybniť dogmu – veď to by bola svätokrádež alebo rúhanie. Snáď oni sami si myslia, že celá  stavba by sa mohla zrútiť.

Čo však pravda, je v absolútnom súlade s náboženskými dogmami? Alebo mohol by si Stvoriteľ ľudí a sveta dovoliť upozorniť cirkevných predstaviteľov, že nie všetko v tých dogmách je správne vysvetľované? Toto samo o sebe je absurdná otázka. Ale ešte ťažšia a absurdnejšie bude odpoveď na túto otázku. Nech si pre seba odpovie verejnosť a nech si pre seba odpovedia aj cirkevní predstavitelia. Keby sa našiel Boží vyslanec ktorí by vysvetľoval ako funguje svet, ako je to s hriechom a našimi dušami a hovoril by o Bohu ako ten ktorý Boha pozná, ako by zareagovali cirkevní hodnostári? Prijali by toto posolstvo alebo by ho odmietli?

Mne to pripadá, že by to cirkevní predstavitelia poväčšinou odmietli. Vnímam to tak, že tie stáročiami utvorené dogmy sú pre cirkvi posvätnejšie ako samotný Boh. Je to skutočne absurdné. Ježiš predsa povedal ešte mnoho vám mám povedať, ale teraz neznesiete. A zrazu nám tu v priebehu storočí vyrástla neomylná a vševedúca cirkev? Ja tomu neverím, jednoducho si to protirečí. Človek je malý omylný tvor lepšie by podľa mňa bolo zotrvať v pokore a nikdy nezabúdať na Ježišovu vetu: „Ešte mnoho vám mám povedať, ale teraz neznesiete.“ To znamená, že všetko ešte Ježišom nebolo vysvetlené a preto by sme si nemali vytvárať nezmeniteľné dogmy lebo sa nám to môže stať prekážkou na ceste do raja.

V stredoveku začal rozkol medzi vedou a cirkvou. Za všetkých spomeniem Galilea Galileiho: „A predsa sa točí (zem okolo slnka)“. Za toto ho chcela cirkev upáliť, tak radšej svoje tvrdenia odvolal. Ide však o to, že cirkev sa dokázateľne mýlila. Takýchto vecí je určite aj viac. Preto sa podľa mňa rozkol cirkvi a vedy až do dnešných dní len prehlboval. Ale pravda je len jedna. Neexistujú dve pravdy, že jednu pravdu by mala cirkev a jednu veda. Vedci sa tiež predtým mnohokrát mýlili vo svojich zisteniach. Ale poučili sa vedia, že naše dnešné vedomosti ešte nie sú úplné a o 20 – 30 rokov sa môže zistiť, že niečo bolo nesprávne alebo sa mnohé ešte doplní.

V tomto je obrovský rozdiel medzi vedou a cirkvami. Keď to zoberiem ako celok vedci mi z tohto hľadisko pripadajú pokornejší aj keď samozrejme nie všetci.

Záleží ako si veriaci Boha predstavujú. Zrejme je to väčšinou predstava akú som mal pred rokmi aj ja, že Boh nás každého bude individuálne súdiť a že hriechy sa môžu svojvolne odpúšťať. Ale čo keď je to tak, že Boh vložil do stvorenia zákony a nemusí osobne zasahovať, my na týchto zákonoch utrpíme škodu alebo získame odmenu, klesáme nadol alebo stúpame nahor do raja? A sú to tie isté zákony ktoré objavujú a skúmajú vedci a sú to tie isté zákony, podľa ktorých by mali žiť veriaci.

Svoje minulé životy stretávame okolo seba.

24.04.2024

Keď sledujem svoje okolie, pripadá mi to akoby som cestoval v čase. Vidím ľudí a ich vlastnosti. Niektoré ma potešia, iné rozčúlia. Ale keď pozriem do svojho vnútra, vnímam akoby som s tým mal niečo spoločné, hoci sa mi to častokrát nepáči. Pripadá mi to akoby sa hlavne tí bližší ľudia z môjho okolia niekedy v minulých životoch mnou inšpirovali a napodobňovali ma, [...]

Prostitútky a omamné látky.

23.04.2024

Všimnite si, že keď je téma o týchto ženách, ktoré predávajú svoje telá veľmi často sú prítomné aj omamné látky rôzneho druhu. Prečo je to tak? Dôvod je podľa mňa úplne jednoduchý, myslím si, že rôznymi omamnými látkami chcú prehlušiť svoj vnútorný hlas, ktorý im hovorí, že to čo robia je nesprávne. Tieto omamné látky majú prehlušiť to, že sa vyspia s [...]

Klamanie.

21.04.2024

Ako vnímajú klamanie ľudia? Podľa mňa je mnoho ľudí, ktorí si myslia, že klamaním niečo získajú. Každému je jasné, že klamanie je podvádzanie, ale mnohí ľudia si myslia, že keď budú dostatočne šikovní, tak sa vyhnú nejakým následkom. A prečo sa vlastne klame? No buď je cieľ vyhnúť sa trestu alebo je to cieľ získať pre seba nejaké výhody. Ako vníma klamanie [...]

jazierko, záhradné jazierko, zima, mráz

SHMÚ: Na celom Slovensku sa v noci môže vyskytnúť prízemný mráz

25.04.2024 17:18

Slovenský hydrometeorologický ústav vydal výstrahu prvého stupňa.

kvet, strom, sneh, úroda, mrazy

Mrazy v Česku boli pre ovocinárov fatálne. Mnohí hlásia stopercentnú škodu

25.04.2024 16:52

Hovorí sa o najhoršej situácii za posledných sto rokov. Odhadom už bolo zničených približne 100 000 ton ovocia.

SIS / Slovenská informačná služba /

Slovensko dostáva už len filtrované informácie od tajných služieb, tvrdí Galko. Gašpar to označil za hoax

25.04.2024 16:16

Poslanec Tibor Gašpar dodal, že výmeny informácií na úrovni spravodajských služieb nie sú verejné veci.

harvey Weinstein

Súd zrušil odsúdenie Weinsteina za sexuálne delikty, začne sa nový proces

25.04.2024 16:02, aktualizované: 16:09

Na slobodu sa 72-ročný Weinstein podľa CNN nedostane.

zoran44

o živote, o viere, príčinách a následkoch ...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 567
Celková čítanosť: 1376104x
Priemerná čítanosť článkov: 2427x

Autor blogu

Kategórie