Založ si blog

Nenávisť sveta.

Ježiš sa takto prihovára svojim učeníkom, keď už vidí, že sa blíži jeho pozemská smrť.

Evanjelium Jánove kap. 15:18

Ak vás svet nenávidí, vedzte že mňa skôr nenávidel ako vás. Keby ste boli zo sveta, svet by miloval, čo je jeho, ale že nie ste zo sveta, lež ja som si vás vyvolil, preto vás svet nenávidí. Rozpomeňte sa na slovo, ktoré som vám hovoril: Nie je sluha väčší ako jeho pán. Keď prenasledovali mňa, budú prenasledovať aj vás, keď striehli na moje slovo, striehnuť budú aj na vaše. Ale toto všetko budú proti vám robiť pre moje meno, pretože nepoznajú Toho, ktorý ma poslal.

Keby som nebol prišiel a nebol im hovoril, nemali by hriech, ale teraz nemajú výhovorku pre svoj hriech. Kto mňa nenávidí, nenávidí aj môjho Otca. Keby som nebol činil skutky medzi nimi, aké nikto iný nečinil, nemali by hriech. Ale teraz aj videli a predsa nenávideli mňa aj môjho Otca. Naplnilo sa tak slovo napísané v ich zákone: „Nenávideli ma bez príčiny.“ Keď však príde Radca, ktorého vám ja pošlem od Otca, bude svedčiť o mne a aj vy budete svedčiť, pretože ste od začiatku so mnou.

Toto som vám hovoril, aby ste sa nepohoršovali. Vylúčia vás zo synagóg, áno prichádza hodina, keď každý kto vás bude vraždiť, domnievať sa bude, že tým Bohu slúži. A budú to robiť preto, že nepoznali Otca, ani mňa. Ale hovoril som vám to, aby ste si keď príde ich hodina, pripomenuli že som vám to povedal. Toto som vám nehovoril od začiatku, pretože som bol s vami.

Zamyslite sa nad týmito slovami. Je to paradoxné, ale kto najviac nenávidel Ježiša? Žiaľ boli to predstavitelia židovskej cirkvi – zákonníci a farizeji, kňazi. Samozrejme nie všetci, lebo niektorí z nich spoznali v Ježišovi Mesiáša, ale žiaľ boli medzi nimi takí čo veľmi usilovali Ježišovi o život, až nakoniec dosiahli jeho likvidáciu. Sami ho nezabili len preto, že podľa zákona tej doby to nemohli urobiť.

A jednu vec si ešte všimnite. Ježiš nehovorí, že cirkev ktorá vznikne po jeho smrti ho oslávi, že prinesie ľudstvu nemenné pravdy – dogmy. ALE naopak hovorí, že Radca, ktorého nám pošle od Otca, bude svedčiť o ňom. V evanjeliu Jánovom je Pomocník, Radca spomínaný na viacerých miestach. Je obrovská škoda, že cirkevní hodnostári túžobne neočakávali tohto Radcu. Namiesto toho opojení obrovskou mocou v stredoveku vytvorili vlastné dielo – dogmy a toto dielo ponúkajú ľuďom. Je toto Bohu milá činnosť? Čas ukáže.

Chcem len varovať ľudí, aby sa mali na pozore pred oficiálnymi cirkvami. Žiaľ oficiálna židovská cirkev nespoznala Ježiša, rozpútali proti nemu štvavý boj až nakoniec dosiahli jeho zavraždenie. Podobne kresťanské cirkvi sa stavajú proti Radcovi. Je tu silná podobnosť, len doba je iná preto aj forma a prostriedky. Nedajte sa preto pomýliť kňažským rúchom, ale sami hľadajte v písmach, doba tomu praje a svojim srdcom hľadajte pravdu, pretože je napísané: „Kto hľadá, ten nájde.“. A hlavne nebojte sa siahnuť po Posolstve, ktoré priniesol Radca. Veď sám Ježiš nám ho vyprosil u Otca a sám Ježiš ho označil, za toho ktorého máme počúvať.

Svoje minulé životy stretávame okolo seba.

24.04.2024

Keď sledujem svoje okolie, pripadá mi to akoby som cestoval v čase. Vidím ľudí a ich vlastnosti. Niektoré ma potešia, iné rozčúlia. Ale keď pozriem do svojho vnútra, vnímam akoby som s tým mal niečo spoločné, hoci sa mi to častokrát nepáči. Pripadá mi to akoby sa hlavne tí bližší ľudia z môjho okolia niekedy v minulých životoch mnou inšpirovali a napodobňovali ma, [...]

Prostitútky a omamné látky.

23.04.2024

Všimnite si, že keď je téma o týchto ženách, ktoré predávajú svoje telá veľmi často sú prítomné aj omamné látky rôzneho druhu. Prečo je to tak? Dôvod je podľa mňa úplne jednoduchý, myslím si, že rôznymi omamnými látkami chcú prehlušiť svoj vnútorný hlas, ktorý im hovorí, že to čo robia je nesprávne. Tieto omamné látky majú prehlušiť to, že sa vyspia s [...]

Klamanie.

21.04.2024

Ako vnímajú klamanie ľudia? Podľa mňa je mnoho ľudí, ktorí si myslia, že klamaním niečo získajú. Každému je jasné, že klamanie je podvádzanie, ale mnohí ľudia si myslia, že keď budú dostatočne šikovní, tak sa vyhnú nejakým následkom. A prečo sa vlastne klame? No buď je cieľ vyhnúť sa trestu alebo je to cieľ získať pre seba nejaké výhody. Ako vníma klamanie [...]

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

zoran44

o živote, o viere, príčinách a následkoch ...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 567
Celková čítanosť: 1376314x
Priemerná čítanosť článkov: 2427x

Autor blogu

Kategórie