Založ si blog

Veria v Boha, ale neveria v dušu.

Z reakcií pod mojimi článkami sa dozvedám, že sú ľudia, ktorí veria v Stvoriteľa, ale neveria v dušu. Sú to zrejme Jehovisti. Priznám sa, že som z toho prekvapený a šokovaný. Nemyslel som si, že môže vôbec existovať aj takýto typ viery. Myslel som si, že ak človek verí v stvoriteľa automaticky verí aj v dušu a dúfa, že pozemskou smrťou to všetko nekončí.

Ale dobre každý má právo veriť čomu chce. Určite ich niekto a niečo priviedlo k takejto viere. Ja to plne rešpektujem, ale osobne to nepovažujem za správnu vieru. Dotyční ľudia vychádzajú z Biblie, tak som si aj ja opäť prečítal Bibliu, aby som hľadal odpovede.

Našiel som tu v evanjeliách nasledovné pasáže:

Telo nič neosoží, duch oživuje.

A nebojte sa tých, ktorí zabíjajú telo, ale dušu nemôžu zabiť. Bojte sa skôr Toho, ktorý aj dušu aj telo môže zahubiť v pekle.

Veď čo osoží človeku, ak získa hoci celý svet, ale utrpí škodu na duši? Alebo čo človek dá ako protihodnotu na vykúpenie svojej duše?

O zmŕtvychvstaní či ste nečítali, čo vám povedal Boh, ktorí hovorí: Ja som Boh Abrahámov, Boh Izákov a Boh Jákobov. Boh nie je Bohom mŕtvych, ale živých. To znamená, že Abrahám, Izák a Jákob stále žijú niekde v nebi.

Alebo inde niekto hovorí Ježišovi – dovoľ mi pochovať svojho príbuzného. Ježiš odpovedá: Nasleduj ma, nech mŕtvi pochovávajú svojich mŕtvych. Ale to boli pozemsky živí ľudia, lenže zrejme duchovne mŕtvi – neprebudení. Ježiš nás prišiel vzkriesiť. Ale zrejme naše duše, aby sme našli spojenie so Stvoriteľom a vnútorne sa prebudili a žili tak ako máme žiť.

Neviem no posúďte sami. Ide vlastne aj to čo je človek. Materialisti veria, že človek je len mäso a krv. Z Ježišových výrokov usudzujem, že skutočný človek je duch a pozemské telo je len obal.

Počuli sme aj o záhrobnom svete – o druhom brehu. Taktiež sme počuli o dušiach pozostalých. A celé mi to dáva zmysel. Ak totiž skutočný život je v duši a nie v tele, tak po smrti musí tá duša existovať niekde ďalej. Sú aj mnohé zážitky z klinickej smrti, ktoré to tiež len potvrdzujú.

Neviem potom v čo dúfajú ľudia, čo neveria v dušu. Či dúfajú, že budú vzkriesené ich pozemské telá, ktoré v zemi zožrali pozemské červy alebo zhnili? Alebo či bude vzkriesený ich popol ak boli spopolnení? V písmach sa píše: Prach si a na prach sa obrátiš. Čiže pozemské telo je skutočne z prachu tejto zeme a po našej smrti sa opäť stane súčasťou zeme. Tak ako všetko čo hynie aj naše telá len pohnoja túto zem, aby rastliny a stromy zeme z toho čerpali silu, živiny a rástli.

Prečo Ježiš prišiel na tento svet.

28.03.2024

Ježiš hovorí o nás, že sme zablúdili. To znamená zišli zo správnej cesty a vydali sa na nesprávnu. Keď bol Ježiš pred Pilátom povedal mu: „Ja som sa na to narodil a na to som prišiel na svet, aby som vydal svedectvo o pravde. Každý kto je z pravdy počúva môj hlas.“ V čom spočíva to zablúdenie? Podľa mňa v tom, že sa ľudia príliš upli na hmotu. Spojenie s [...]

Logika zákonníkov a farizejov.

07.03.2024

Áronovi potomkovia boli určení za kňazov národa. Oni mali bdieť na dodržiavaní Mojžišovho zákona, oni vykonávali službu v chrámoch a vykonávali obete, časť z obetí bola určená pre nich. Toto bolo v Izraeli zaužívané a fungovalo niekoľko storočí. Potom prišiel Ježiš Nazaretský. On rozprával ľuďom ako majú žiť, rozprával čo sa deje po smrti, o Kráľovstve [...]

Ľudstvo a zborený most k Svetlu.

03.03.2024

O významnej úlohe žien a zhubnom konaní väčšiny ľudstva píše Abd-ru-shin nasledovné: „Tak je človek vo svojom nesprávnom pôsobení, ktoré sa ukázalo v tomto stvorení ako brzdiace, rušivé a trvale škodlivé, dnes nakoniec opovrhovaný vlastnou vinou pre svoje smiešne chcenie vedieť všetko lepšie. Svoje odvrhnutie si tvrdošijne sám vynútil, keďže sa urobil [...]

putin, kim

Putin podal Kimovi pomocnú ruku: Zablokoval dohľad OSN nad sankciami voči KĽDR

28.03.2024 22:10

Kroky Ruska podľa hovorcu amerického ministerstva zahraničných vecí Matthewa Millera "cynicky oslabujú" medzinárodný mier

Juraj Blanár

Blanár: Vstup do NATO bol významný krok, potvrdzujúci váhu aj dnes

28.03.2024 21:53

Aliancia je predovšetkým obranná a mierová organizácia, zdôraznil minister.

Izrael Palestína Hamas Vojna humanitárna pomoc

Súdny dvor nariadil Izraelu, aby nebránil humanitárnej pomoci smerujúcej do Gazy

28.03.2024 21:38

Hlavný súdny orgán OSN reagoval na podnety Juhoafrickej republiky. Tá obvinila Izrael z genocídy.

Tragická nehoda slovenského autobusu v Chorvátsku.

Autobus v JAR sa zrútil z mosta, zahynulo 45 cestujúcich

28.03.2024 21:15

Nehodu prežilo len osemročné dieťa, ktoré záchranári previezli s vážnymi zraneniami do nemocnice.

zoran44

o živote, o viere, príčinách a následkoch ...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 555
Celková čítanosť: 1355859x
Priemerná čítanosť článkov: 2443x

Autor blogu

Kategórie