Založ si blog

Mesiáš a ľudia.

Židia túžobne očakávali Mesiáša. Jeho príchod ohlasovali proroci a ľudia mali najrôznejšie predstavy, čo sa bude diať keď príde – inkarnuje sa. Mnohí zrejme očakávali, že príde s veľkou mocou, podobne ako Mojžiš, ktorý ich mocou Stvoriteľovou vytrhol z rúk Egyptského faraóna. Čakali že ich Mesiáš vyslobodí z područia Rímskej ríše.

Najväčším darom však bolo, že im Mesiáš priniesol poznanie o tom ako funguje Stvorenie a ako treba žiť, aby sa človek dostal do Kráľovstva nebeského a mohol žiť večne v radosti. Ježiš hovoril: Ja a Otec sme jedno. To znamená, že prostredníctvom Mesiáša – Ježiša prišiel medzi nich Jahve – Boh – Stvoriteľ, ku ktorému sa modlili a ktorého meno vzývali. Mohli sa tešiť z jeho prítomnosti a spoznávať aký je Ten, ktorý sa o nich staral. Mesiáš vykonal mnoho dobrého hlavne medzi Židmi – uzdravoval najrôznejšie choroby, slepým vracal zrak a vyháňal démonov.

Najväčší problém vidím však v tom, že ľudia akoby očakávali, že Mesiáš všetko urobí za nich, že oni sami sa už veľmi namáhať nemusia. Do úplnej absurdnosti to doviedla kresťanská cirkev, ktorá vyhlásila dogmu o tom, že Mesiáš nás svojou krvou na kríži vykúpil z hriechov. Toto je fakt sila. Tento postoj otvára 2 veľmi zlé cesty. Jedna je, že to vyzerá akoby vraždiť čistých ľudí prinášalo prospech pre spoločnosť. A druhá zlá cesta je, že ľuďom to berie odhodlanie tvrdo na sebe pracovať, namáhať sa aby sa stali lepšími – išli tou úzkou cestou a mohli tak raz vojsť do Kráľovstva nebeského a žiť šťastný život vo večnosti.

Ja tu vidím nesprávny prístup mnohých Židov, predovšetkým židovskej cirkvi. Túžili aby ich Mesiáš oslobodil od Rímskej ríše, ale vo svojom úpadku si neuvedomili, že práve Rímska ríša tam garantovala určitý poriadok a nebyť nej, tak by zrejme vedení zákonníkmi a farizejmi Mesiáša zabili oveľa skôr.

Kresťanská cirkev vytvorila tiež veľmi nebezpečnú predstavu, že stačí uveriť, že Ježiš bol Boží syn – Mesiáš, že nás svojou krvou na kríži vykúpil zo všetkých hriechov a vstupenku do Kráľovstva nebeského máme „ISTÚ“!!! Zrejme išlo o naše minulé aj budúce hriechy a hriechy ľudí žijúcich v časoch Mesiáša až po ľudí žijúcich do konca sveta. A tie hriechy čo nám nestihol odňať Mesiáš, tak nám ako na bežiacom páse odpúšťa cirkev. Toto by som nazval absurdita na n-tú.

Mám pocit, že samotné temno by to lepšie nevymyslelo. Vytvára to pocit, že sa skutočne netreba nejako extra namáhať a stresovať sa, že všetko za nás urobí Mesiáš a cirkev. Ak by si však niekto dal tú námahu, že by si prečítal pasáže zo Starého zákona, zistil by, že ani vyvolený národ nebol ušetrený trestov keď sa odklonili od správneho spôsobu života. Aj keď sa modlili, obetovali Bohu a prosili ho aj tak po ich pochybeniach prišiel zaslúžený trest. Takže ja by som ľudí vystríhal od tej predstavy, že všetko za nich urobí Mesiáš alebo cirkev a oni si môžu robiť čo chcú. Radšej by som myslel na Desatoro a Ježišove podobenstvo o širokej a úzkej ceste.

Svoje minulé životy stretávame okolo seba.

24.04.2024

Keď sledujem svoje okolie, pripadá mi to akoby som cestoval v čase. Vidím ľudí a ich vlastnosti. Niektoré ma potešia, iné rozčúlia. Ale keď pozriem do svojho vnútra, vnímam akoby som s tým mal niečo spoločné, hoci sa mi to častokrát nepáči. Pripadá mi to akoby sa hlavne tí bližší ľudia z môjho okolia niekedy v minulých životoch mnou inšpirovali a napodobňovali ma, [...]

Prostitútky a omamné látky.

23.04.2024

Všimnite si, že keď je téma o týchto ženách, ktoré predávajú svoje telá veľmi často sú prítomné aj omamné látky rôzneho druhu. Prečo je to tak? Dôvod je podľa mňa úplne jednoduchý, myslím si, že rôznymi omamnými látkami chcú prehlušiť svoj vnútorný hlas, ktorý im hovorí, že to čo robia je nesprávne. Tieto omamné látky majú prehlušiť to, že sa vyspia s [...]

Klamanie.

21.04.2024

Ako vnímajú klamanie ľudia? Podľa mňa je mnoho ľudí, ktorí si myslia, že klamaním niečo získajú. Každému je jasné, že klamanie je podvádzanie, ale mnohí ľudia si myslia, že keď budú dostatočne šikovní, tak sa vyhnú nejakým následkom. A prečo sa vlastne klame? No buď je cieľ vyhnúť sa trestu alebo je to cieľ získať pre seba nejaké výhody. Ako vníma klamanie [...]

gangy, švédsko

Na podujatie švédskej Ľavicovej strany vtrhli útočníci, hlásia troch zranených

24.04.2024 23:24

Večerné podujatie v Štokholme malo byť o rastúcom fašizme vo Švédsku.

bombic

Británia rozhodla o vydaní extrémistu Bombica na Slovensko. Odkázal, že nikam nejde

24.04.2024 22:40

Rozhodnutie súdu nie je právoplatné, môže sa proti nemu odvolať.

ATACMS, vojna na Ukrajine

Kyjev už nasadil strely dlhého doletu ATACMS. Američania ich dodali tajne

24.04.2024 20:54

Zbrane prišli na Ukrajinu tento mesiac, oznámilo americké ministerstvo zahraničných vecí.

Francois Fillon

Francúzsky súd potvrdil odsúdenie expremiéra Fillona v kauze sprenevery

24.04.2024 19:16

Sprenevery sa dopustil vytvorením fiktívneho pracovného miesta pre svoju manželku Penelope.

zoran44

o živote, o viere, príčinách a následkoch ...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 567
Celková čítanosť: 1375353x
Priemerná čítanosť článkov: 2426x

Autor blogu

Kategórie