Založ si blog

Áno zvyšovaniu platov poslancov

Chcel by som prispieť k upokojeniu atmosféry, čo sa týka zvýšenia platov poslancov. Ja osobne hoci zarábam 600 euro, som zato aby poslanci NR SR zarábali viac, možno aj 10 tisíc euro. Lenže potom by som na oplátku očakával, že pohrdnú korupciou, že budú prísne kontrolovaní a keď pochybia za vzniknuté škody ponesú trestnoprávne a majetkové dôsledky aspoň v rámci platných zákonov. Toto by nás podľa mňa vyšlo lacnejšie ako rôzne menšie ale aj niekoľkomiliónové kauzy a korupčné škandály.

Chcel by som vyzvať touto cestou aj pána premiéra, aby situáciu nehrotil a nevyhrážal sa povalením vlády, rád by som sa dožil volieb v riadnom termíne. Do parlamentu by sme mali prilákať to najlepšie čo v krajine máme a to aj platmi. Nie je podľa mňa normálne, že riaditeľ firmy s 1000 zamestnancami (obrat cca 70 mil. eur) zarába viac ako poslanec NR SR, ktorý sa podieľa na spravovaní rozpočtu v hodnote cca 14 miliárd eur a stará sa o 5 mil. obyvateľov našej krajiny.

Pritom však treba prehodnotiť aj počet poslancov, či skutočne všetci prinášajú do parlamentu skúsenosti, kvalitu, odbornosť. Takisto majú svojich asistentov. Potrebujeme 150 poslancov? Parlament vnímam ako manažment krajiny. Podľa mňa by mal byť efektívny, podobne ako to je v súkromných firmách. Pozrime sa koľko je tam členov manažmentu: je tam generálny riaditeľ, riaditelia rôznych úsekov a ďalšia štruktúra vedúcich a odborných zamestnancov.

Tiež si všimnime, že v súkromných firmách keď niekto aj na vyšších pozíciách urobí chyby alebo zlé rozhodnutia je z firmy prepustený, pretože  namiesto zisku spôsobil straty a škody. Súkromné firmy si dávajú robiť externé audity a aj pomocou vnútorných kapacít neustále kontrolujú a vyhodnocujú činnosť a výsledky jednotlivých úsekov. Jedine tak môže firma prežiť a byť úspešná na trhu kde je tvrdá konkurencia. Chýba mi tu inštitúcia, ktorá by ako šťuka išla po korupcii a prešľapoch poslancov NR SR aj pracovníkov ministerstiev hlavne na tých dôležitejších postoch. Následne by vinníci mali byť majetkovo a trestnoprávne postihnutí. Kým sa toto nedeje, ďaleko sa zrejme nedostaneme.

 

Môže človek pozemskou smrťou uniknúť Božej spravodlivosti?

15.04.2024

Pozrime sa na to spolu podrobnejšie. Pre účely tejto analýzy pripusťme, že Stvoriteľ existuje. Takže predstavme si situáciu, že by človek pozemskou smrťou mohol uniknúť spravodlivosti. Napríklad by bol nejaký bohatý človek, ktorí by mal nepriateľov a chcel by ich odstrániť. Nechce sa však dostať do väzenia, tak dá echo, že kto to urobí za neho dostane veľký balík [...]

Každý robí chyby.

14.04.2024

Podstatné je podľa mňa ako k tomu pristupujeme. Môžeme sa hádať a popierať, že sme urobili chybu. Tým však klameme len samých seba. Môžeme to ignorovať a robiť tú istú chybu aj naďalej, ale pravdepodobne na to nejakým spôsobom doplatíme. Najlepšie bude podľa mňa si chybu priznať. Áno je to trochu bolestné pre naše ego. Keď už vieme, že sme urobili chybu a priznali [...]

Ježiš nebol slabý, len poznal zákony stvorenia. .

12.04.2024

Mnohí ľudia vnímajú Ježiša ako slabého, pretože sa nedokázal ubrániť ukrižovaniu. Pripadá mi to, že mnohí ľudia vnímajú Ježiša ako všeobjímajúcu lásku, ktorá si nechala beztrestne ubližovať. Podľa mňa je to nesprávny a nebezpečný názor. Nebezpečný preto, že naň ešte aj dnes mnoho ľudí môže kruto doplatiť ak sa opovážia páchať zlo v domnienke, že sa [...]

žiga

Záverečné reči v procese so Štefanom Žigom nakoniec neodzneli

16.04.2024 11:46

Obhajoba proti rozhodnutiu podala sťažnosť. Tou sa bude zaoberať Najvyšší súd SR.

Kukláči / Polícia /

Kukláči so samopalmi zasahovali v Kaplnej. Pri akcii Zvar zadržali dve osoby

16.04.2024 11:22

V jednom z objektov v obci dochádzalo k nelegálnemu odčerpávaniu motorovej nafty z produktovodu vedúceho zo Slovenska do Česka. Polícia zverejnila autentické zábery zo zásahu.

Dánsko Požiar Kodaň Burza Budova Historická

Historickú budovu burzy v centre Kodane zachvátil požiar, jej veža sa zrútila

16.04.2024 11:07

Na videu miestnych médií bolo vidieť, ako ľudia vynášajú z budovy veľké obrazy, aby ich zachránili pred ohňom. Z budovy šľahali vysoké plamene a k oblohe stúpal hustý dym.

zoran44

o živote, o viere, príčinách a následkoch ...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 563
Celková čítanosť: 1367910x
Priemerná čítanosť článkov: 2430x

Autor blogu

Kategórie