Založ si blog

Výzva na celosvetový bojkot tovarov z usa

Odstúpenie usa od celosvetovej klimatickej dohody je podľa mňa sebectvo a arogancia najhrubšieho zrna. Dohoda 175 štátov sa určite nerodila ľahko a keby teraz začali špekulovať aj iné štáty mohla by to byť pre svet katastrofa. Preto vyzývam všetkých ktorí chcú chrániť životné prostredia na bojkot tovarov made in usa. Ak by bol bojkot masovejší, zníži sa aj ekonomika usa a tým aj emisie a usa dostane zaslúžený trest za svoju aroganciu a sebectvo.  Vymeniť zisky za budúcnosť sveta? To je zlý sen.

Globálne otepľovanie podľa mňa nie je mýtus, zhoduje sa na tom väčšina vedcov a odborníkov z tejto oblasti. Ale na Donalda Trumpa zrejme nemajú, on vie svoje. Otepľovanie cítiť aj na Slovensku 40 stupňové horúčavy sme tu predtým v takej intenzite nemali. Hladina oceánov stúpa, priemerné ročné teploty celosvetovo lámu rekordy. Čo majú povedať napr. obyvatelia v Afrike? Veľmi horúco tam bolo aj doteraz a zvyšovaním teploty sa tam niektoré časti stávajú neobývateľnými.

Keď je niečo neobývateľné,  jediná možnosť je odísť. Tí ľudia urobia hocičo, aby sa zachránili. V Afrike žije pritom 1,2 miliardy ľudí, najväčší  problém budú mať tí z púštnych oblastí. Kto alebo čo ich zastaví?  Čakal som že bohatí a mocní budú riešiť to, ako zabezpečiť vodu pre týchto ľudí a krajinu využitím nových poznatkov a moderných technológií a nie takéto ignorantské sebectvo. USA majú výhodu sú ďaleko a myslím si že v budúcnosti budú prijímať minimum migrantov. Zase si to najviac odnesie Európa, ktorá je z Afriky na dosah.

Doteraz boli usa svetovým policajtom, všetkých napomínali a karhali za nedodržiavanie demokracie atď. Nechce sa mi veriť, že sú zrazu taký zbabelí sebci (alebo len dali masku dole?). Trump tlačí na EU aby sme dávali 2% z HDP na obranu. Zrejme si myslí, že všetko treba riešiť silou. Oveľa viac sa mi páči nemeckí prístup, hovoria o Marshallovom pláne pre Afriku. Tiež by som bol radšej keby tie chýbajúce miliony, miliardy investovali do podpory ekonomiky a ekológie v Afrike alebo v iných chudobných krajinách, aby sa aj im žilo lepšie.

Toto by bola skutočná pomoc, ktorá by bola v konečnom dôsledku prospešná pre celý svet. Keď pomôžeme slabým aby zosilneli, potom oni keď budú silnejší budú môcť tiež pomáhať. Veru silní by mali pomáhať slabším, naopak to veľmi nejde. Obrovské riziko je aj v tom, že z oblastí v Arktíde, Sibíry a pod. ktoré boli doteraz trvalo zamrznuté  sa začínajú uvolňovať obrovské množstvá metánu – silného skleníkového plynu. To by mohlo otepľovanie výrazne zrýchliť. Ak sa tie obrovské množstvá metánu dostanú do atmosféry, bude už veľmi ťažké situáciu zvrátiť.

Svoje minulé životy stretávame okolo seba.

24.04.2024

Keď sledujem svoje okolie, pripadá mi to akoby som cestoval v čase. Vidím ľudí a ich vlastnosti. Niektoré ma potešia, iné rozčúlia. Ale keď pozriem do svojho vnútra, vnímam akoby som s tým mal niečo spoločné, hoci sa mi to častokrát nepáči. Pripadá mi to akoby sa hlavne tí bližší ľudia z môjho okolia niekedy v minulých životoch mnou inšpirovali a napodobňovali ma, [...]

Prostitútky a omamné látky.

23.04.2024

Všimnite si, že keď je téma o týchto ženách, ktoré predávajú svoje telá veľmi často sú prítomné aj omamné látky rôzneho druhu. Prečo je to tak? Dôvod je podľa mňa úplne jednoduchý, myslím si, že rôznymi omamnými látkami chcú prehlušiť svoj vnútorný hlas, ktorý im hovorí, že to čo robia je nesprávne. Tieto omamné látky majú prehlušiť to, že sa vyspia s [...]

Klamanie.

21.04.2024

Ako vnímajú klamanie ľudia? Podľa mňa je mnoho ľudí, ktorí si myslia, že klamaním niečo získajú. Každému je jasné, že klamanie je podvádzanie, ale mnohí ľudia si myslia, že keď budú dostatočne šikovní, tak sa vyhnú nejakým následkom. A prečo sa vlastne klame? No buď je cieľ vyhnúť sa trestu alebo je to cieľ získať pre seba nejaké výhody. Ako vníma klamanie [...]

France Macron

ONLINE: Za dva mesiace poslala Európa Kyjevu 6 miliárd eur, dieru po pomoci USA to nezacelilo

26.04.2024 06:25, aktualizované: 06:51

Od leta 2023 európske príspevky na pomoc Ukrajine trvalo prevyšovali tie od Spojených štátov.

Rusko, Ukrajina, vojna na Ukrajine

Ficove reči o mieri vyvracia samotné Rusko. Trump môže byť v boji proti Putinovi tvrdší ako Biden, tvrdí generál Macko

26.04.2024 06:05

Peniaze na muníciu nepodporujú vojnu, ale prežitie Ukrajiny, hovorí generál Pavel Macko.

Kongres, USA

Pre CIA hodnotil politické riziká. Expert z Harvardu pre Pravdu vysvetlil, či USA hrozí občianska vojna

26.04.2024 06:00

Občianska vojna – Civil War (na Slovensku je v kinách pod názvom Kolaps) je už dva týždne na čele rebríčka najúspešnejších filmov v USA.

zoran44

o živote, o viere, príčinách a následkoch ...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 567
Celková čítanosť: 1376464x
Priemerná čítanosť článkov: 2428x

Autor blogu

Kategórie