Založ si blog

Ježiš sa nepýtal na vierovyznanie.

Skutočne ak si dáte tú námahu a pozriete si evanjeliá, zistíte že Ježiša nezaujímalo vierovyznanie ľudí, ale to akí sú. Navyše nikoho neodsudzoval, každému dával šancu. Stretával sa aj s tými najopovrhovanejšími s mítnikmi a neviestkami. Toto Ježiš hovorí o poslednom súde, že čo vlastne bude kľúčové:

Keď Syn človeka príde vo svojej sláve a všetci anjeli s ním, posadí sa vtedy na trón svojej slávy. I zhromaždia sa pred neho všetky národy – a oddelí ich ako pastier oddeľuje ovce od baranov a postaví si ovce sprava, baranov však zľava. Vtedy povie kráľ tým na pravici: Poďte požehnaní môjho Otca, prijmite ako dedičstvo, Kráľovstvo ktoré vám je pripravené od stvorenia sveta.

Lebo hladný som bol a dali ste mi jesť, bol som smädný a dali ste mi piť, prišiel som ako cudzinec a prijali ste ma, bol som nahý a zaodeli ste ma, bol som nemocný a navštívili ste ma, bol som vo väzení a prišli ste ku mne. Odpovedia mu spravodliví: Pane kedy sme ťa videli hladného a nasýtili sme ťa alebo smädného a napojili sme ťa a kedy sme ťa videli ako cudzinca a prijali sme ťa alebo nahého a zaodeli sme ťa a kedy sme ťa videli chorého alebo vo väzení a prišli sme k tebe? Odpovie im kráľ: „Veru hovorím vám čokoľvek ste urobili jednému z týchto mojich najmenších bratov, mne ste urobili.

Potom povie aj tým po ľavici: Odíďte odo mňa zlorečení do večného ohňa, pripraveného Diablovi a jeho anjelom. Lebo hladní som bol a nedali ste mi najesť, bol som smädný a nedali ste mi piť, prišiel som ako cudzinec a neprijali ste ma, bol som nemocný a vo väzení a nenavštívili ste ma. Vtedy odvetia aj títo: Pane, kedy sme ťa videli hladného alebo smädného alebo ako cudzinca alebo nahého alebo nemocného alebo vo väzení a neposlúžili sme ti? Vtedy im odpovie: Veru, hovorím vám: Čokoľvek ste neurobili jednému z týchto najmenších, mne ste neurobili. I pôjdu títo do večného trápenia, ale spravodliví do večného života.

Podľa tohto je kľúčové ako sa k sebe správame. Zaujímavé je, že podľa týchto kritérií by mali rovnakú šancu na večný život ateisti, ako katolíci, luteráni či príslušníci iných náboženstiev. Podstatné je zrejme akí skutočne sme vo svojom vnútri a či dokážeme prejavovať svojim blížnym lásku a pomáhať. Pri tomto kľúčovom rozdelení pre posledný súd nie je ani zmienka o vierovyznaní či ateizme jednotlivých ľudí. Ide len o naše skutky.

Logika zákonníkov a farizejov.

07.03.2024

Áronovi potomkovia boli určení za kňazov národa. Oni mali bdieť na dodržiavaní Mojžišovho zákona, oni vykonávali službu v chrámoch a vykonávali obete, časť z obetí bola určená pre nich. Toto bolo v Izraeli zaužívané a fungovalo niekoľko storočí. Potom prišiel Ježiš Nazaretský. On rozprával ľuďom ako majú žiť, rozprával čo sa deje po smrti, o Kráľovstve [...]

Ľudstvo a zborený most k Svetlu.

03.03.2024

O významnej úlohe žien a zhubnom konaní väčšiny ľudstva píše Abd-ru-shin nasledovné: „Tak je človek vo svojom nesprávnom pôsobení, ktoré sa ukázalo v tomto stvorení ako brzdiace, rušivé a trvale škodlivé, dnes nakoniec opovrhovaný vlastnou vinou pre svoje smiešne chcenie vedieť všetko lepšie. Svoje odvrhnutie si tvrdošijne sám vynútil, keďže sa urobil [...]

Sila svedomia.

29.02.2024

Predstavte si človeka, ktorého nahovoria na krádež alebo niekomu ublížiť, s tým že „sa to nikto nedozvie“. Alebo si predstavme ženu, ktorú nahovoria, aby si zarobila sexom. Keby aj došlo k tomu, že o týchto veciach sa naozaj nikto nikdy nedozvie, minimálne 1 človek to vždy vie – ten čo to spáchal. Náš vnútorný hlas nás často v takých prípadoch mučí a neustále [...]

Tádž Mahal, mReportér

Jeden z novodobých divov sveta, ktorý stavali viac ako dvadsať rokov. Majestátna stavba je považovaná za symbol Indie

19.03.2024 05:00

Nášmu mReportérovi sa podarilo zachytiť pekné zábery priamo z Indie.

pellegrini, korčok

Čo sa dialo po prvom dueli prezidentských kandidátov: Korčok hovoril o čudnej kampani, Pellegrini sa porovnával s Bidenom

19.03.2024 00:51

Pravda sledovala zákulisie prvej debaty dvoch najpopulárnejších uchádzačov o prezidentský post

Izrael / Tunel / Hamas /

Zástupca šéfa ozbrojeného krídla Hamasu je podľa USA po smrti

18.03.2024 23:29

Biely dom potvrdil smrť tretieho muža Hamasu Marwána Ísu.

pellegrini

Pellegrini o prezidentskej kampani: Očakáva od Matoviča podpásový útok?

18.03.2024 22:54

A ako vníma, že nedostal podporu od koaličného partnera SNS?

zoran44

o živote, o viere, príčinách a následkoch ...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 554
Celková čítanosť: 1352428x
Priemerná čítanosť článkov: 2441x

Autor blogu

Kategórie