Cirkevní hodnostári ako vediete veriacich?

13. decembra 2021, zoran44, náboženstvo

Cirkevní hodnostári čo sa týka odpustenia, vy sa nemôžete rovnať Ježišovi. Medzi ním a vami sú 2 veľké rozdiely. Ježiš videl do človeka a len keď sa v tom človeku niečo udialo, že si svoju vinu odpykal alebo sa dostatočne vnútorne zmenil len tým konkrétnym ľuďom povedal Ježiš odpúšťajú sa ti tvoje hriechy. Nemáme záznamy, že by Ježiš celým davom povedal vaše hriechy sa odpúšťajú. A druhý veľký rozdiel medzi vami a Ježišom je, že on a Otec boli jedno. Aj to ešte často Ježiš zdôrazňoval, že všetko čo činí, činí len z moci a vôle Otca.

Takže ja osobne neverím v nejaké hromadné odpustky a zvlášť ľahko získané za odrapotanie nejakých modlitieb. Pretože podľa Ježišovho „čo sejete, to zožnete!“, by bolo vhodnejšie upozorniť veriacich, aby keď urobili niečo zlé, boli pripravení na úrodu svojich zlých skutkov. Aby naozaj úprimne oľutovali, čo spravili a s pokorou prijali trest ako niečo čo si zaslúžia. Dobrými skutkami a dobrým správaním môžu akurát tak zmierniť spätné účinky svojich zlých skutkov.

Ďalej sa pýtam kto a kedy ustanovil cirkevných hodnostárov za vševediacich? Pretože máme tu cirkevné dogmy a niektoré striktné výklady. Je možné, že v stredoveku keď mala cirkev obrovskú moc, tak skĺzla do týchto radikálnych myšlienok a postojov. Ale je to správne, kázal im niekto vytvoriť dogmy? Kedysi za nedodržiavanie dogiem upaľovali. Ale dnes to vyzerá, že dogmy sú ako olovená guľa na nohe veriaceho. Niekto v cirkvi sa aj zamýšľa nad tým, že ich predchodcovia nemohli byť neomylní aj keď sedeli na pápežskom stolci?

Vedec si prizná chybu aj keď ťažko a pod váhou argumentov. Ale je šanca, že cirkevný dogmatik si niekedy prizná chybu alebo že uznajú, že ich predchodcovia nemohli byť neomylní? Svoju omylnosť cirkevní hodnostári jasne dokázali pri odmietaní teórie, že zem je guľatá a točí sa, že obieha okolo slnka. Takže toto je nespochybniteľný fakt, že cirkevní hodnostári nie sú neomylní.

Cirkevní hodnostári nemali by nabádať k slepej viere a duchovnej lenivosti. Radšej nech veriacich povzbudia, aby aj oni sami sa namáhali a skúmali písma. Pretože kňaz nemôže všetko urobiť za veriaceho, to je mylná predstava. Každý sám sa musí namáhať inak jeho viera nikdy nebude živá. Každý sám má skúmať svojím citom a svojím rozumom čo je pravda ako veci fungujú. Veď každý z nás dostal cítenie a vnímanie, aby každý mohol spoznávať stvorenie a svojho Pána. V tomto nikto nebol ukrátený.