Jeruzalem – duchovné mesto

15. decembra 2017, zoran44, politika

Pred pár dňami sa okolo Jeruzalemu strhla hotová búrka, tým že prezident Trump ho uznal ako hlavné mesto Izraela. Reakcie moslimov boli búrlivé, pretože by takisto chceli mať Jeruzalem ako svoje hlavné mesto. Ja osobne vnímam Jeruzalem ako duchovné mesto. Nechcel by som aby sa toto mesto stalo centrom sporov a krviprelievania kvôli pozemským záležitostiam. To by bola tragédia, diplomatické aj ľudské zlyhanie.

Najradšej by som bol keby Jeruzalem nebol hlavné mesto ani Palestínčanov ani Židov.  Najradšej by som videl Jeruzalem ako duchovné centrum, kde žijú v pokoji vedľa seba moslimovia, Židia, kresťania a velebia Stvoriteľa. Toto by bol krásny obrázok o to by sa mali zúčastnení podľa mňa snažiť.  Jeruzalem by mohol byť žiarivým príkladom, ktorý spája 3 veľké svetové náboženstvá v pokoji a mieri.