Kajfáš chcel „zachrániť“ chrám a národ židovský

14. apríla 2017, zoran44, duchovné

Najvyšší predstavitelia vtedajšej židovskej cirkvi až na pár výnimiek (Nikodém a iní) fatálne zlyhali. Oni „zástupcovia“ Boha na zemi sa zmýlili a nespoznali syna Božieho Ježiša. Aby toho nebolo málo, pre istotu si vynútili Ježišovu smrť u Piláta. Kričali ukrižuj Ježiša. Chceli zrejme zabrániť možným nepokojom, aby  sviatky ktoré sa mali konať neboli narušené. Skôr však chceli ochrániť svoje vlastné postavenie a moc.

Neváhali preto nevinného človeka vydať na smrť. Kajfáš hovoril, že radšej obetujú jedného za národ, akoby mali ohroziť celý Židovský národ. Skutočný dôvod prečo sa chceli Ježiša zbaviť a neváhali syna Božieho obviniť z bohorúhačstva bol zrejme ten, že sa chceli zbaviť nepríjemného hlásateľa pravdy.

Výsledkom ich fatálneho zlyhania bolo, že si vynútili vraždu očakávaného a prorokmi zasľúbeného Mesiáša, ich chrám bol neskôr Rimanmi zničený (ostal im len múr nárekov) a Židia boli vyhnaní z krajiny ktorú im predtým Boh zasľúbil. Tam kde kedysi stál tento slávny židovský chrám, vybudovali Moslimovia krásnu mešitu Al-Aksá tretie najposvätnejšie miesto Moslimov a Židom ostal múr nárekov, kde môžu plakať nad svojím fatálnym zlyhaním.

Vraždenie nepohodlných nevinných cirkevnými autoritami poznáme aj zo svojich európskych dejín, keď tu vyčíňala inkvizícia. Minulosť nezmeníme ale mali by sme sa z nej poučiť. Vraždenie nevinných a nespravodlivé súdy nikdy nemôžu priniesť nič dobré len skazu, nech ich vykonáva ktokoľvek. Ešte horšie keď sa to deje v mene Boha, lebo On je najvyššia láska, spravodlivosť a čistota, pošpiňovanie svojho svätého mena nestrpí.

Zlé konanie musí nutne priniesť len zlé dôsledky, to je železný zákon Boží. Ani dnes teroristické útoky páchané v mene Alaha nemožno nijako ospravedlniť. Tí čo ich páchajú si akurát tak na seba viažu ťažkú karmu, ktorú raz budú musieť odpykať a znevažujú všetkých ostatných veriacich. Svet by mal urobiť všetko preto, aby sa toto šialenstvo skončilo a aby mohli ľudia vedľa seba žiť pokojne a bez obáv. Cesta do večných záhrad vedie cez lásku k blížnemu a vnútornú čistotu, nie cez vraždenie a nespravodlivé súdy.