Nepochopená viera v Boha

9. apríla 2015, zoran44, duchovné

S vierou v Boha je to presne tak ako so všetkým tu na svete. Existuje pravda – holá skutočnosť a potom naše predstavy o tejto skutočnosti. Presne tak ako sa ohýbajú a pokrivujú obyčajné svetské veci a situácie veď to všetci dobre poznáme. Spomeňte si len na nejakú bežnú situáciu z vášho života. Každý okolo vás čo tú situáciu zažil ju vníma inak podľa svojej optiky, keď to niekomu nevyhovuje tak nachádza samé chyby v tom, iní zase pochvália, kadečo sa k tomu popridáva a nakoniec je z toho taký guláš že až.

 

Že je toto úplne bežné bude asi väčšina súhlasiť. Tak je to aj s vierou v Boha čo ma veľmi mrzí. V časoch temna tu boli dokonca ľudské obety, lebo si ľudia mysleli, že Boh to tak chce. Za ten čas čo ľudstvo spoznáva Boha sa vytvorilo nespočet fantastických príbehov, legiend, bludov, kultov, zvyklostí, tradícií a náboženských obradov. Ale čo z toho všetkého je správne a čo nie?

 

Na to nám v hrubých rysoch odpovedá Ježiš a podrobné vysvetlenia poskytuje Abd-ru-shin, ktorého príchod nám Ježiš sľúbil a ktorý toto všetko spísal do knihy, aby znovu nedošlo k prekrucovaniu a nesprávnej interpretácii. Trochu problém je že Ježišove svedectvo máme len z druhej ruky, ako si to zapamätali učeníci. Obidvaja sa však zhodujú, že existuje život po smrti, že Boha máme milovať nado všetko a svojho blížneho ako seba samého.

 

Abd-ru-shin ešte upresňuje,že človek sa má sám namáhať a skúmať pravdu, nemá automaticky preberať cudzie názory. Že Boh nemá absolútne záujem na utrpení človeka, ON tvorí a dáva, my sme tí čo navzájom súperíme a ubližujeme si. Tisíc odmrmlaných modlitieb nemá takú moc ako jedno skutočné vnútorné pohnutie, prežitie. Jedine živá viera má zmysel a hodnotu. Sami máme hľadať cestu k Bohu, nepotrebujeme na to cirkev ako prostredníka.

 

Každý človek je spojený so svojimi myšlienkami, slovami a skutkami a energie ktoré takto vytvára sa nutne k nemu ešte zosilnené vracajú ak ich už neodvrhol. Každý z nás už žil niekoľko životov na tejto zemi a to ako sa dnes máme je len dôsledkom nášho predchádzajúceho konania. Z toho tiež vyplýva že v súčasnosti zase tvoríme svoje budúce pomery. Každú vinu možno odpykať, nikto nie je stratený, ale je to možné len plnohodnotným rovnorodým odtrpením alebo vykonaním dobra v adekvátnej hodnote. Boh chce šťasťné ľudstvo, Abd-ru-shin píše, že úprimná a čistá radosť a smiech sú tou najkrajšou modlidbou presne ako je to u detí. Stálo by za to aspoň trochu o tom popremýšľať.